Elakkan Perkara Berikut Semasa Kemas Kotak Pindah Rumah

Sebelum menjalankan pembungkusan, anda harus mengetahui perkara yang perlu dielakkan semasa mengemas kotak untuk berpindah ke rumah baru di lokasi Kuala Lumpur atau Selangor. Prosesnya merangkumi: mengemas barang, memindahkannya dan akhirnya mengeluarkan barang-barang. “Betapa sukarnya itu?” anda mungkin tertanya-tanya, tetapi jangan tertipu dengan proses ini. Ia tidak semudah seperti yang dijangkakan dan sama sekali tidak hampir dengan apa yang anda fikirkan! 

Terdapat banyak orang yang mengupah pekerja packing barang pindah rumah untuk menjalankan kerja ini dengan betul. 

Kesalahan biasa yang perlu dielakkan semasa mengemas barang untuk pindah rumah termasuk:

Barangan tidak dibungkus sebelum pemindahan

Amaran merah! Ini adalah kesalahan yang besar. Tidak membungkus barang anda dengan teliti sebelum mengemasnya adalah kesalahan utama untuk kejadian barangan hancur atau pecah semasa pemindahan. Sentiasa ingat untuk membungkuskan semua barang berharga dengan baik sebelum meletakkannya di dalam kotak. Ini adalah untuk mengelakkan dan melindungi barangan daripada pecah.

Tidak melabel kotak

Tindakan ini mungkin menyusahkan anda tetapi ia sebenarnya akan menjimatkan masa kemudian. Ini adalah kerana ia memudahkan anda mencari kotak yang diingini setelah pemindahan dan mengelakkan anda berasa tertekan untuk mencari barangan di tempat baru.

kotak-kadbod-pindah-rumahPengemasan barang yang berlebihan dalam kotak kecil

Kotak yang diisi terlalu banyak akan terbongkar semasa pemindahan. Jadi, adalah lebih baik untuk sentiasa menyusun dan mengisi barangan ke dalam kotak dengan rapi, tetapi tidak terlalu penuh atau berat. Pengisian kotak secara baik akan membantu kotak kekal bentuknya apabila barangan tersebut dipindahkan.

Tidak menyusun barang dalam kotak (mengikut jenis barang atau mengikut bilik)

Seperti tindakan tidak melabelkan kotak, tidak mengatur barang dalam kotak mengikut jenis atau bilik akan menjadi mimpi buruk semasa anda mengeluarkan barang. Bayangkan kotak-kotak ada di mana-mana sahaja dan anda tidak pasti yang mana satu yang harus dikemas dahulu. Sentiasa menyusun barangan di dalam kotak mengikut jenis barangan dan bilik. Dengan melakukan tugas mudah ini, anda akan dapat mengelakkan banyak masalah selepas pemindahan.

Tidak membuang barang yang tidak diperlukan

Hanya keluarkan barangan yang lama dan membawa barangan yang baru ke tempat baru. Membawa barangan yang tidak terpakai atau lama ke rumah baru anda bukanlah idea yang baik. Ia membuang masa dan tenaga. Mengapa menyusahkan diri anda untuk mengemas dan membawanya ke rumah baru untuk dibuang apabila anda boleh membuangnya sekarang? Sekiranya barangan tersebut masih boleh digunakan dan baru, anda boleh menjual barangan tersebut ke kedai terpakai atau mendermanya.

Anda mesti berfikir pada diri sendiri, “Alamak! Banyak kerja yang perlu dilakukan untuk memindahkan rumah! ” Inilah sebabnya anda perlu mengupah pekerja pemindahan dan kemas barang profesional untuk memudahkan keluarga anda.

Kami menyediakan perkhidmatan lori pindah rumah di Kuala Lumpur dan Selangor khusus untuk anda! Hubungi kakitangan kami yang ramah melalui emel atau hubungi kami untuk pemindahan rumah yang menyenangkan untuk anda.